Action or Reaction?

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း သိၿပီးသားလို႔ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔လူသားေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ေတြ႕ဆံုဆက္ဆံၾကတဲ့အခါ Action လုိ႔ ေျပာရမယ့္ ကိုယ့္သေဘာနဲ႕ကိုယ္ (ကိုယ့္မူနဲ႕ကိုယ္) ဆက္ဆံၾကတာရယ္၊ သူမ်ားကေန ကိုယ့္အေပၚဆက္ဆံလာတဲ့အခါ ျပန္လည္တုန္႕ျပန္တဲ့ Reaction (သူတစ္ပါးအေျခခံမူ)ပံုစံနဲ႕ ဆက္ဆံၾကတာရယ္ ရွိပါတယ္။ စစခ်င္းေတာ့ ကိုယ္ဟာ Action-oriented person လို႔ပဲ ေအာင့္ေမ့ၾကတာပဲ မ်ားပါတယ္။ ေနာက္မွ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ Reaction သမား ျဖစ္ေနပါေလေရာ။ အခု ကၽြန္မ ေရးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လႈံ႕ေဆာ္မႈတစ္ခု အၿမဲတမ္းရွိေနၿပီး အဲဒီ လႈံ႕ေဆာ္မႈ အေျခအေနဟာ ကိုယ့္မူနဲ႕ကိုယ္စတင္တာထက္ သူမ်ားေတြရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္၊ အေျခအေနေတြကို မူတည္ၿပီး ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္ကို ေျပာတာ မ်ားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မမွာ ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္ဆိုတာ ရွိေနသည့္တိုင္ေအာင္ သူမ်ားရဲ႕ Action ကို အရင္ ျမင္ရမွ React လုပ္သူျဖစ္ေနပါတယ္။ အခု ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ကိုပဲ ကၽြန္မမွာ Reaction ကိုေတာင္ အေတာ္ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း လုပ္ေနျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ-

၁) ကိုယ့္တိုင္းျပည္တြင္းမွာ ကိုယ္ မဟုတ္တာပဲလုပ္လုပ္၊ ဟုတ္တာပဲလုပ္လုပ္ ကိုယ့္မိဘအိမ္မွာ ေနတဲ့ သားသမီးရဲ႕ အခြင့္အေရးနဲ႕ တာ၀န္ပဲ ရွိတယ္။ သူမ်ားတိုင္းျပည္မွာ ေနရတာက တစိမ္းအိမ္မွာ ကပ္ပါးဘ၀ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အစစ၊ အရာရာ သူမ်ားမ်က္ႏွာၾကည့္ရတယ္။

၂) ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ ကိုယ္မလုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ကို နည္းနည္း သက္သာေအာင္ေနမလား။ ျပႆနာက အိမ္က လူၾကီးနဲ႕ပဲ ဆိုင္တယ္။ ကိုယ့္တစ္ေခါင္းတည္းနဲ႕ တစ္အိမ္လံုးကို ရြက္ၿပီး သြားေနရတဲ႕ တာ၀န္မ်ိဳးက ရပ္ေ၀းေျမျခားေရာက္ေနတဲ့လူေတြမွာ ပိုဆိုးတယ္။

၃) နာဖ်ားမက်န္းမာတာကအစ၊ ျပႆနာ ၾကီးၾကီးမားမားအဆံုး ကိုယ့္မိဘနဲ႕၊ ကိုယ့္မိသားစု အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႕၊  ကိုယ့္မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း ေတြနဲ႕ တိုင္ပင္ ေျဖရွင္းလို႔ရတယ္။ (အတၱာဟိအတၱေနာနာေထာ ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာကို သိတာနဲ႕ က်င့္သံုးတာနဲ႕ တစ္ထပ္တည္းမက်ေသးသူမ်ား အားလံုး အနည္းနဲ႕အမ်ား ဒီကိစၥ အက်ံဳး၀င္ပါတယ္)။ တစ္ျပည္တစ္ရြာေရာက္ေနရင္ ေခြယိုင္ေနတဲ့ ဒူးလည္း ေရဆြတ္ခုန္ၾကရတာပဲ။ ကိုုယ့္ေနာက္က မ်က္ႏွာေတြက အမ်ားၾကီးကိုး။

၄) စိတ္အခန္႕မသင့္လို႔ ရန္ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုေတာင္ တစိမ္းနဲ႕ ရန္ျဖစ္တာဟာ အိမ္သားခ်င္း ရန္ျဖစ္တာထက္ ပိုဆိုးတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ (အဲဒါေၾကာင့္ကိုပဲ အိမ္သားခ်င္း ရန္ျဖစ္တာလည္း ေတာ္ေတာ့္ကို ၾကာေနပါၿပီ။ ဒီ့ထက္ေျပာရင္လည္း အငး္……… ၾကည့္ေျပာမွ)

အေပၚမွာ ေျပာျပခဲ့တာ ကၽြန္မရဲ႕ Reaction ကို ခ်ဳပ္တည္းေနျဖစ္တဲ့၊ ျမင္လြယ္မယ္ထင္တဲ့ အခ်က္ေတြပဲ ေျပာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ကၽြန္မ Reaction ျဖစ္မွာကေတာ့ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ေျပာျပတဲ့ သူ႔အျမင္၊ သူ႕အေတြး၊ သူ႕အေရးတစ္ခုေၾကာင့္ေပါ့၊ နယ္ေတြမွာ စီးပြါးေရးရဲ႕ အေျခခံအေဆာက္အအံုတစ္ခုျဖစ္တဲ့ လယ္ယာက႑မွာ လုပ္သားအင္အား ေလ်ာ့ပါးေျပာင္းေရႊ႕မႈေတြနဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြကို သူျမင္သလို ေထာက္ျပသြားတာပါ။ သူေျပာသြားတဲ့အထဲက ကၽြန္မ နားလည္ လိုက္မီသေလာက္ ျပန္ေဆြးေႏြးဖို႔ ဒီ Reaction ကို လုပ္ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်းလက္ၿမိဳ႕ျပ လူေနမႈနဲ႕ စီးပါြးေရး ဖြ႕ံၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ကြာဟရာကေန ဒီျပႆနာ စတယ္လို႔ ကၽြန္မ သိထားပါတယ္။ ေရွးယခင္ မိသားစု စီးပြါးေရး စနစ္ က်င့္သံုးခါစ ေက်းလက္ေဒသေတြမွာ ဓါးမဦးခ် လုပ္ကိုင္လာတဲ့ ေျမယာေတြဟာ အကန္႕အသတ္ရွိပါတယ္။ လူဦးေရတိုးႏႈန္းက ပံုမွန္ကိုပဲ ထပ္ကိန္းစနစ္နဲ႕ တိုးေနတာပါ။ ေကာင္းၿပီ။ ဘိုးဘြားေတြလက္ထက္က လယ္ဧက ၁၀၀ မွာ သားသမီးေတြနဲ႕ ၀ိုင္း၀န္းလုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကတာ ဖူလံုတဲ့အျပင္ ပိုလွ်ံလို႕ လွဴတန္းေပးကမ္းႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ သားသမီးေတြလက္ထက္မွာ ခြဲေ၀ၿပီး လုပ္ကိုင္ၾကပါၿပီ။ ဧက ဆယ္ဂဏန္းေပါ့။ ဆက္ခ်ဲ႕ရင္ ရြာနားက လမ္းေျမ၊ သစ္ေတာေျမ၊ ၿမိဳ႕နားက စည္ပင္ေျမဆိုတာေတြနဲ႕ ဘယ္လိုလုပ္ခ်ဲ႕ႏိုင္ပါမလဲ။ လံုေလာက္ေအာင္ေတာ့ ရွာႏိုင္ပါေသးတယ္။ ပိုလွ်ံေအာင္ကေတာ့ သီးထပ္သီးညွပ္ေတြနဲ႕ နည္းနည္း ပိုၿပီး ေျမမအား၊ လူမနား ၾကိဳးစား လုပ္ကိုင္ၾကတာေပါ့၊ ေအာင္ျမင္ပါတယ္။ ေျမးတို႕လက္ထက္မွာ ဒီေျမေတြကိုပဲ ခြဲေပးရမွာကိုး။ စီမံကိန္း အၾကီးၾကီးေတြမွာ ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္းေတြ ခ်ဲ႕တိုင္း ကိုယ့္ဘိုးဘပိုင္ ေျမေလးအျပင္ တိုးလာမွာေတာ့ ျမင္ေယာင္မိပါရဲ႕။ အဲဒီ စီမံကိန္းၾကီးေတြရဲ႕ေနာက္က ကိုယ္နဲ႕ မရင္းႏွီးေသာ စနစ္ဇယား အခ်က္အလက္ေတြၾကည့္ၿပီး ေခါင္းတယမ္းယမ္း ျဖစ္လာခဲ့တာပဲ။ ၿမိဳ႕ျပသြားၿပီး ေက်ာင္းထားတဲ့အက်ိဳးအေနနဲ႕ ကိုယ့္သားသမီးေတြထဲက ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာကို အေၾကာင္းရွိမွ ျပန္လာတဲ့ အျဖစ္ေတြ စလာပါတယ္။ သူတို႔ အသိနဲ႕သူတို႔ အျမင္ေပါ့ေလ။ ၿမိဳ႕ၾကီး ျပၾကီးမွာ ရွာရေဖြရတာ ေျမအရင္းအႏွီး မလုိဘူးလို႔ ေျပာၾကတာကိုး။ ခုေခတ္ ေျမအရင္းအႏွီးေစ်းက ေသးတာမဟုတ္ေတာ့ သူတို႕ေလးေတြ တစ္အိုးတစ္အိမ္ ထူေထာင္မယ္ဆိုရင္ ရငး္ႏွီးလုပ္ကိုင္စားစရာ ေျမက ေျပာပေလာက္ေအာင္ မရႏိုင္ေတာ့။ သူတို႕ဘ၀ေလးေတြ သူတို႕ ရွာႏိုင္တာ ေတာ္ေသး။ ဒီလိုနဲ႕ မႏၱေလး၊ ရန္ကုန္နဲ႕ အျခား ကုန္သြယ္ေရး၊ စီးပါြးေရးၿမိဳ႕ေတြမွာ ဆိုင္းထမ္းေလးေတြနဲ႕တစ္ခ်ိဳ႕၊ ပုဆိုးၾကမ္းေလး ပုခံုးအုပ္နဲ႕ တစ္စု၊ တြန္းလွည္းေလးေတြနဲ႕ ဟန္ဟန္ပန္ပန္ပံုေတြက တစ္မ်ိဳး ေက်းလက္ေဒသက လူငယ္ေတြ ၿမိဳ႕ျပမွာ လုပ္သားအင္အား ေျပာင္းေရႊ႕ေရာက္လာပါၿပီ။ သူတို႔ေတြဟာ အေျခခံ အလုပ္ၾကမ္းေတြ လုပ္ကိုင္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ သူတို႕ ေနတဲ႕ ေနရာေတြကလည္း ၿမိဳ႕အစြန္အဖ်ားၿမိဳ႕သစ္လို ေနရာေတြ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ေတြ၊ စီမံကိန္းေတြရွိတဲ့ ေနရာေတြ အဲဒီလိုေနရာေတြပါ။ သူတို႔ ေမြးရပ္ေျမကို အဆက္အသြယ္ရရဲ႕လားလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ‘ အိမ္ကို သတင္းပလင္းေတာ့ ဒီလိုပဲ ၾကံဳတဲ႕ လူနဲ႕ ေမးျမန္း၊ ေငြေတြဘာေတြ ပို႔ရတာေပါ့။ လူေတာ့ ဘယ္ေရာက္ႏိုင္မတုန္း’ လို႕ ေျဖၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕မ်ားဆို ရခိုင္႐ိုးမရဲ႕ ဟိုဘက္ဒီဘက္ ျခားေနေလေတာ့ နာေရးၾကံဳေတာင္ သတင္းပဲေရာက္ႏိုင္ေတာ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ က်န္ခဲ့တဲ့ မိသားစုကလည္း ၿမိဳ႕တက္သြားတဲ့ သားခ်င္းေတြ အဆင္ေျပသတဲ့လို႕ ၾကားရင္ ေနာက္သြားမယ့္လူကို ‘ဟဲ့၊ ေမာင္ဟိုဒင္းေတာ့ ဘယ္အရပ္မွာ အလုပ္အကိုင္ေကာင္းသတဲ့။ ေမာင္ဟ၀ွါေရ’ ။ ဒီလိုျမင္ကြင္းေတြဟာ ၿမိဳ႕ျပလူေနမႈစနစ္ဖြ႕ံၿဖိဳးလာတာနဲ႕အမွ် ဖြ႕ံၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံတိုင္း ၾကံဳေတြ႕ေနက်လို႔ပဲ ကၽြန္မ သိထားပါတယ္။ ဒါက စီးပြါးေရး ပထ၀ီမွာ အက်ံဳး၀င္တယ္လို႔ ကၽြန္မအေဖ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သင္ေပးတုန္းက ဒံုးေ၀းတဲ့ ကၽြန္မ မွတ္ထားတာပါ။

ေနာက္ တျခားတိုင္းျပည္ေတြကို သြားတာကလည္း ဒီပံုစံအတိုင္း အဆင့္ဆင့္နဲ႕ေပါ့ေလ။ အေျခခံပညာေလး အလယ္တန္းေလာက္ ၿပီးၿပီဆိုရင္ အထက္တန္းပညာေရးအထိ ဆက္သင္ဖို႔ ရင္းႏွီးႃမႈပ္ႏွံမွာနဲ႕ အိမ္ကစီးပြါးေရးကို က်ားကန္ဖို႔ ရင္းႏွီးႃမႈပ္ႏွံမွာကို ယွဥ္ရၿပီေပါ့။ ဒီလိုနဲ႕ ႏိုင္ငံတကာမွာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားအင္အား စီးဆင္းမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီအေျခအေနမွာ မူလ တိုင္းျပည္အေျခခံ စီးပြါးေရးတည္ေဆာက္ပံုအတိုင္း ဆက္လက္ရွင္သန္ေနေအာင္ ေျဖရွင္းဖို႔ ပံုေသနည္းေတာ့ မရွိပါဘူး။ တိုင္းျပည္ေတြရဲ႕ အေျခခံ တည္ေဆာက္ပံု၊ သဘာ၀သယံဇာတျပည့္စံုမႈ၊ ပညာေရး ဖြ႕ံၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ လူမႈဖူလံုေရး ျပည့္စံုမႈ၊ စီးပြါးေရးအသြင္သ႑ာန္၊ အဲဒါေတြအျပင္ စီမံခန္႕ခြဲမႈ(က႑အားလံုးအတြက္ အခ်ဳပ္)၊ ဒါေတြအမ်ားၾကီးက ေက်းလက္-ၿမိဳ႕ျပ လုပ္သားအင္အားစီးဆင္းမႈနဲ႕ ေဒသတြင္း လုပ္သားအင္အား ေရႊ႕ေျပာင္းမႈေတြကို အမ်ားၾကီးျပဌာန္းပါတယ္။

ကၽြန္မတို႕ သင္ခဲ့ရတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြထဲမွာ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြကို လူေတြက ပိုၿပီး အာ႐ံုစိုက္ေလ့လာလိုက္စားၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ေခတ္ၾကီးကိုက နည္းပညာေခတ္ဆိုကိုး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေခတ္ၾကီးထဲမွာ လူေတြ လႈပ္ရွားေနတာဟာ သိပၸံကို မူတည္တာထက္ မ႑ိဳင္ၾကီး ၃ ရပ္ကိုသာ အဓိကမူတည္ေၾကာင္း ကၽြန္မ သိခဲ့ရပါတယ္။ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးနဲ႕ စီးပြါးေရးဆိုတဲ့ အခ်က္ၾကီး ၃ ခ်က္ကို ဘာက ပိုအေရးၾကီးသလဲဆိုတာ စဥ္းစား၊ ေမးခြန္းထုတ္ရင္းနဲ႕ပါ။ သူတို႔အားလံုးဟာ လူတိုင္းရဲ႕ ဘ၀ေတြအတြက္ အဓိက လုိအပ္ခ်က္ေတြျဖစ္သလို ေမာင္းႏွင္အားေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စတုတၳမ႑ိဳင္အေနနဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းဖို႔ ထည့္သြင္းေျပာဆိုၾကတာ ၾကားဖူးေပမယ့္ မ႑ိဳင္ၾကီး ၃ခု ျပည့္စံုရင္ အေတာ္ကို ျပည့္စံုၾကြယ္၀တဲ႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အဲဒီ မ႑ိဳင္ၾကီး ၃ ရပ္မွာ တစ္ခုခု ခ်ိဳ႕ယြင္းလာၿပီဆိုရင္ က်န္တဲ့ ၂ခုက က်ားကန္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ မႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ၿပိဳဖို႔ မ်ားပါၿပီ။ နာတာရွည္ ေ၀ဒနာသည္တစ္ဦးကို အၿမဲတင္ထားရတဲ့ အိမ္လိုေပါ့ေလ။ အဲဒီ ေ၀ဒနာကို ကုဖို႔ ၾကိဳးစားေနရတာနဲ႕ တျခား လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြပါ အလိုအေလ်ာက္ ေႏွးေကြး၊ ရပ္တန္႕ခ်ိဳ႕ယြင္း၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ပ်က္စီးတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြက မ်ားလာ။ သူကေျပာတာေတာ့ အဆိုးေက်ာ့သံသရာစက္၀န္း ပါတဲ့။ အေျဖရွာရင္ ကိုယ္မွာ ေတြ႕ပါမယ္။

လူမႈစနစ္အတြင္း ေမတၱာအေျခခံတဲ႕ ဆက္သြယ္မႈေတြ ေလ်ာ့ပါးလာတာ၊ စည္းစည္းလံုးလံုး ေနၾကတဲ႕ က်စ္လ်စ္တဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အသြင္ကေန ျပန္႕က်ဲႏိုင္တဲ့ အသြင္ ေျပာင္းလာတာ၊ ေငြေၾကးလွည့္ပတ္စီးဆင္းမႈေတြကေန လူမႈစီးပါြးေရးျပႆနာေတြတိုးျမင့္လာေစတာ ဒါေတြဟာ ေရွာင္လႊဲလို႕ ရႏိုင္မယ့္ အရာေတြလားလို႔ ကၽြန္မ စဥ္းစားၾကည့္ပါတယ္။ ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက ‘အညာမဂၤလာေဆာင္’ ေလးခ်ိဳးၾကီးမွာ ထိထိမိမိ၊ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျပသြားတဲ့ ၁၉၃၀ ၀န္းက်င္ စီးပြါးပ်က္ကပ္ကာလ အညာလယ္သမားဘ၀ကို ကၽြန္မ ျပန္ျပန္ ျမင္ေယာင္ပါတယ္။ အိမ္ထဲမွာ တံခါးပိတ္ေနေနက် ကၽြန္မတို႔ေတြအတြက္ လံုၿခံဳမႈဆိုတာ ဘာလဲ- သဘာ၀တရားဟာ နာဂစ္ကတစ္ဆင့္ သူ႕အင္အားကို သက္ေသတစ္ခါျပသြားသလို အခု ကမၻာ႕ ေငြေၾကး ကေမာက္ကမျဖစ္မႈက စတဲ့ စီးပြါးပ်က္ကပ္က တစ္ခါ သက္ေသျပေနပါၿပီ။

ဒီအခ်ိန္ကာလမ်ိဳးမွာ တင္းက်ပ္လာတဲ့စိတ္ေတြေၾကာင့္ ထြက္ေပါက္ရွာတတ္ၾကတာ ကၽြန္မ နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ ၾကည့္ရမွာဟာ မ်က္စိေရွ႕မွာ ရွိတဲ႕ ေန႕စဥ္လူမႈျဖစ္စဥ္ေတြသာမက အဲဒီ ျဖစ္စဥ္ေတြရဲ႕ ေနာက္မွာ ရွိေနတဲ့ အင္အားေတြ၊ အေၾကာင္းအရာေတြလည္း ပါ၀င္တယ္လို႔ ကၽြန္မ ယံုၾကည္ပါတယ္။

အခ်ိန္တန္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အခ်ိန္မတန္ဘဲျဖစ္ျဖစ္ အိမ္ျပန္လာၾကမယ့္ ႏိုင္ငံတကာက ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားေတြရဲ႕ တံခါးေခါက္သံကို ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အမိေျမက ဘယ္လို တုန္႕ျပန္ၾကမလဲ ကၽြန္မ သိခ်င္ပါတယ္။ (ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးေျပာတာကို ကၽြန္မသိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ မိသားစုအျဖစ္ သေဘာထားတဲ႕ ကၽြန္မတို႕ ေထာက္ထားခဲ့တဲ့ မ်က္ႏွာမ်ားစြာ၊ နားမ်ားစြာကို ကၽြန္မ ရည္ညႊန္းတာပါ)

ဒီလုပ္သားေတြရဲ႕ စီးပြါးေရး ေမာင္းႏွင္အားနဲ႕ လူမႈဆက္ဆံေရး trends ေတြကို ဘယ္လို သေဘာထားၿပီး ဒီလုပ္သားေတြရဲ႕ အိမ္အျပန္ကို ဘယ္လို သေဘာထားမလဲ ကၽြန္မသိခ်င္ပါတယ္။

ေပါက္ပင္ ဘာေၾကာင့္ကိုင္းရတယ္ ဆိုတဲ႕ အေၾကာင္းကို သိသိၾကီးနဲ႕ လက္ေရွာင္ေရွာင္ေနရတဲ႕ ကၽြန္မတို႕ ရဲ႕ ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ား ထမင္းရည္ပူ/မပူ မသိလည္း ႏႈတ္ခမ္းကို ေစ့ၿပီး တျခား လႊဲစရာမရွိတဲ႕ အဆိပ္ခြက္ေတြဆီ လွမ္းေနမလား၊ ကၽြန္မ သိခ်င္ပါတယ္။

တစ္ခုပဲ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။ ထမ္းတင္ေပးခဲ့ေသာ ပုခံုးမ်ားကို ဓါးထက္ထက္ေတြနဲ႕ မမႊန္းမိၾကပါေစနဲ႕။ ကၽြန္မ စိတ္မေကာင္းျခင္းမ်ားစြာနဲ႕ ဒီစာကို ေရးတာပါ။

Advertisements

10 thoughts on “Action or Reaction?

  1. မွတ္ခ်က္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။ Mr. Republic ဆီကိုလည္း အသံတိတ္ လည္ပတ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ 😀

  2. ေအးဟာ အဲလိုဆိုေတာ့ ပိုျပည့္စံုသြားတာေပါ့။ action mind ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ ႀကိဳးစားရမွာေပါ့။

  3. သူငယ္ခ်င္း ဖိုးၾကယ္၊ နင့္ မ်ဥ္းေျဖာင့္က ငါတို႕ ေထာင့္ခ်ိဳးကို အလင္းမေရာက္ဘူးဟ။ အဲဒါေၾကာင့္ ငါတို႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အေလာင္ခံၿပီး လင္းပစ္လိုက္တာ။ စိတ္မရွိပါနဲ႕ သူငယ္ခ်င္းရာ။ နားလည္ေပးတာ ေက်းဇူးပါ။

  4. very wonderful pin point to all respective person and lives who are gradually changing their mind-set day by day due to the world’s sickness.

  5. ေရာက္တုန္းေရာက္ခိုက္ comment ၀င္ေပးသြားတာ ေက်းဇူးပါရွင္။ ေျပာသေလာက္ေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ တတ္သိနားလည္သူမ်ားက မေျပာျဖစ္ၾကေသးတာကို ၀င္ေျပာၾကည့္တာပါ။

  6. လာေရာက္ဖတ္သြားတယ္။ မသိဘူးဗ်ာ ေရးေနတယ္ဆိုတာ။ ဖတ္စရာတစ္ခုတိုးသြားျပီဗ်ိဳ႕ ဆက္ေရးဗ်ာ အားေပးတယ္

  7. Bro. DBA ၾကီးေရ၊ ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ိဳး။ ပညာ မစံုေတာ့ ဒီလုိပဲ ၾကံဳရေတြ႕ရတာေတြကို ျပန္ျပန္ဆားခ်က္ရသဗ်။ အားေပးတာ အထူး အားရပါေၾကာင္း။ (အကို႔ဘေလာ့လည္း လာလည္မယ္။ ေအာ္မယ္ေနာ္ 😀 )

  8. Cbox မထည့္တတ္ေသးလို႔ လာလည္သူမ်ားကို ဧည့္ခံရတာ အားနာပါေၾကာင္း၊ သူငယ္ခ်င္း ေရႊေအာင္ေရ႕။ ဘ၀တူေတြပဲဟာ။ စဥ္းစားတာ မ်ားၿပီး ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ျပန္စဥ္းစားမေနနဲ႕ဦး၊ အသက္ပါ ေပ်ာက္သြားမွာစိုးလို႔။ 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s