ျမန္မာကေလးမ်ား၊ အနာဂတ္ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းႏွင့္ စကာၤပူ ေက်ာင္းမ်ား-၁

အမွန္ေတာ့ link တစ္ခုနဲ႕ မူရင္းစာကို ခ်ိတ္ေပးခ်င္တာပါ။ Straits Times က အလကားအလကား Subscription ၀င္လို႔မရပါဘူးတဲ့။ ဟုတ္သားပဲ၊ Readers’ Digest လို သူတို႔အားက်ရတဲ့ စာေစာင္မ်ိဳးေတြေလာက္ ပရိသတ္ အင္အား မရွိေတာ့ ရွိၿပီးသားေစာင္ေရေလး က်သြားမွာစိုးတာနဲ႕ online subscription ကို ကန္႔သတ္ထားပါတယ္။ သည္းခံၾကပါေနာ္။ ကၽြန္မေရးသမွ်ပဲ ျမင္ရေတာ့မွာေပါ့။ တစ္ဖက္သတ္ၾကီးမို႔ အားေတာ့နာသား။

ျမန္မာကေလးေတြ စကာၤပူကို ေက်ာင္းလာတက္ၾက၊ ေက်ာင္းၿပီးၾကေတာ့လည္း အလုပ္လုပ္ၾက၊ ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္လာရွာၾက၊ အဆင္ေျပေတာ့လည္း ေက်ာင္းတက္ၾက ဆိုတာ စကာၤပူေရာက္/မေရာက္ ျမန္မာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိၿပီးသား ဘ၀ထြက္ေပါက္ ေဖာ္ျမဴလာထဲမွာ ပါပါတယ္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ စာသင္ျပတဲ့ Study Guide ဘ၀နဲ႕ စကာၤပူသင္႐ိုးအတိုင္းသင္တဲ့ ကေလးေတြကို ၾကံဳဆံုဖူးပါရဲ႕။ မိဘအေနနဲ႕ ကိုယ့္၀န္ကိုယ့္အား ခံႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္သားသမီးကို စကာၤပူကို ေက်ာင္းပို႔ထားတာက ျမန္မာျပည္ထက္ေတာ့ တိုးတက္မႈျမန္မယ္ဆိုတာ သိသားေပါ့ရွင္။ ဒါေၾကာင့္ကိုပဲ ျမန္မာျပည္မွာ education fair ေတြ မၾကာမၾကာလုပ္ၿပီး စကာၤပူေက်ာင္းေတြ ေစ်းကြက္ရွာေနၾကတာေပါ့။ ေအာင္လည္း ေအာင္ျမင္ၾကပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးမွာ စာေရးသူ Sandra Davies (ကၽြန္မက ထင္မိထင္ရာဖတ္လိုက္မိတာ စႏၵာေဒ၀ီ ေပါ့- senior writer ဆုိပဲ) က ေသေသခ်ာခ်ာ (အေတာ့္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ) စစ္တမ္းေကာက္ၿပီး ေရးထားပါတယ္။ ျခြင္းခ်က္ေတာ့ ရွိသေပါ့- သူေမးတာ RV ကိုပါ။ စကာၤပူလူမ်ိဳးက ေထာင္ထားတဲ့ ျမန္မာျပည္မွ စကာၤပူသို႔ ေက်ာင္းသားကုန္ကူးလုပ္ငန္းပါ။ တျခား service ေတြရွိေပမယ့္ သူေမးဖို႔ အခြင့္မသာဘူးနဲ႕တူပါရဲ႕။ ကဲ- စာေရးသူ အပုပ္ခ်မႈေတာ့ ေတာ္ပါေတာ့မယ္။ စာအေၾကာင္း ဆက္ၿပီး ေ၀ဖန္၊ ေလကန္ပါမယ္။

သူ႔ေဆာင္းပါးကို ကၽြန္မ ဥာဏ္မီသေလာက္ လိုက္ဖတ္ၾကည့္လိုက္တာ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးက ရွိသမွ် အိမ္ေထာင္စုေတြရဲ႕ အိပ္မက္က စကာၤပူတြင္ ေက်ာင္းတက္ရန္၊ ထို႔ထက္ပိုလွ်င္ (ကိုလိုနီအရွင္သခင္ေဟာင္းျဖစ္ေသာ) ၿဗိတိန္သို႔သြားရန္၊ ထိုသို႔မသြားလွ်င္ မိသားစုအတြက္ အနာဂတ္လံုး၀မရွိေၾကာင္းလို႔ ေျပာထားတာေတြ႕ပါတယ္။  ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ စကာၤပူ စီးပြါးပ်က္ကပ္ကာလကို ျမန္မာ မိသားစုမ်ားရဲ႕ ပညာေရးအသံုးစရိတ္နဲ႕ က်ားကန္ဖို႔လို႕ပဲ ကၽြန္မ နားလည္လိုက္ရတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ Education Fair လုပ္တိုင္း တစ္ခဲနက္ စိတ္၀င္စားၾကေၾကာင္း၊ အဓိက ေမးတာက ေက်ာင္းၿပီးရင္ အလုပ္ရဖို႔ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေပၚလီေက်ာင္းဆင္းၿပီးရမယ့္ အနိမ့္ဆံုးအေျခခံလခ ၁၈၀၀ ဆိုတာ စကာၤပူႏိုင္ငံသားေတြအတြက္ ေတာ္သင့္႐ံု ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာအိမ္ေထာင္စုေတြအတြက္ ေရႊပံုကို ခလုတ္တိုက္ရသလိုျဖစ္ေၾကာင္း (ဒါကိုသူက မသိမသာ သာသာထုိးထိုး ေရးသြားပါတယ္)၊ ဒါေၾကာင့္ လူလတ္တန္းစား (သူေျပာသြားသလိုဆိုရင္ အေသးစားစီးပြါးေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာႏွင့္ တန္းတူလိုက္ေသာ ပိုင္ဆိုင္မႈရွိသူမ်ား) အိမ္ေထာင္စုေတြဟာ ရွိစုမဲ့စု ကားေရာင္း၊ အိမ္ေပါင္ၿပီး သားသမီးမ်ားကို စကာၤပူမွာ ေက်ာင္းထားဖို႔ ေရြးခ်ယ္ၾကေၾကာင္း၊ သူေျပာသြားတဲ့အခ်က္အလက္ေတြက မမွန္လို႔လားဆိုေတာ့ မွန္လြန္းအားၾကီးလို႔ စိတ္ေတာင္ အေတာ္ နာဖို႔ေကာင္းသြားတယ္။ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ေလ၊ ျမန္မာျပည္မွာ လူျဖစ္ရတာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေအာက္က်ေနာက္က် ႏိုင္လိုက္လဲ။

မ်က္ႏွာဖံုးမွာ တင္ထားတဲ့ ကေလးမေလးက ၇ ႏွစ္သမီးပါ။ သူေျပာထားတာက သူ႔အတြက္ စကာၤပူသင္႐ိုး (အထူးသျဖင့္ သခ်ာၤဘာသာရပ္)ဟာ ခက္ခဲတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔မိဘေတြအေနနဲ႕ သူဒါကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္းနဲ႕ စေျပာထားတာပါ။ ျမန္မာကေလးေတြရဲ႕ သင္႐ိုးညႊန္းတန္းဟာ ေခတ္နဲ႕ ေလ်ာ္ညီျခင္းမရွိတဲ့အတြက္ ဒီလို အခက္အခဲမ်ိဳးေတြ ေတြ႕ၾကံဳရတာလို႔လည္း ေျပာပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းစာမ်ားဟာ အေျခခံက်လြန္းတဲ့အတြက္ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားအေနနဲ႕ ဘာသာစကား အခက္အခဲ ၾကံဳၾကရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူ ၀န္ခံထားရတာကေတာ့ သခ်ာၤနဲ႕ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြမွာ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ထူးခၽြန္မႈပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ခပ္ပါးပါးေလးပဲေျပာသြားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

အဲဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ အေထာက္အကူအျဖစ္ စကာၤပူမွာ ပိုလီေက်ာင္းဆင္းၿပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကၿပီျဖစ္တဲ့ ျမန္မာလူငယ္ေတြကို ေမးျမန္းထားတဲ့ ေဆာင္းပါး၊ ေပၚလီေက်ာင္းမွာ ထူးခၽြန္ဆုေတြ တစ္သီၾကီးရခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံထြက္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ မိဘေတြကို ေမးျမန္းထားတဲ့ ေဆာင္းပါး၊ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ရဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ သေဘာထားေမးျမန္းမႈေဆာင္းပါးေတြကို အထူး Special Report (ေအာက္တိုဘာ ၁၁ရက္ စေနေန႕ထုတ္) Singapore Dreaming အေနနဲ႕ ပံ့ပိုးထားပါေသးတယ္။

သူ႕မူရင္းေဆာင္းပါး စကာၤပူေက်ာင္းတက္ေရး အိမ္မက္-ကို သိုင္း၀ိုင္းထားသမွ်ေဆာင္းပါးေတြမွာ သိသိသာသာ အၾကိမ္ၾကိမ္ေဖာ္ျပထားတာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အထည္ၾကီးပ်က္ ပညာေရးစနစ္နဲ႕ ခၽြတ္ၿခံဳက် စီးပြါးေရးအေျခအေနကိုပါ။ ေကာင္းၿပီ၊ ကၽြန္မ အထည္ၾကီးပ်က္လို႔ နာမည္တပ္တာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကာစ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးအဆင့္အတန္းဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ေလးစားရေလာက္တဲ့အေျခအေနမွာရွိေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ သဘာ၀အရင္းအျမစ္မ်ားစြာ ၾကြယ္၀ေၾကာင္း၊ စစ္အစိုးရ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ တက္လာတာကစလို႔ အေျခအေနေတြ ဆိုး၀ါးနိမ့္က်လာေၾကာင္း၊ ဒါေတြ လူတိုင္းသိၿပီးသားပါ။ အထည္ၾကီးပ်က္ဆိုတာ နဂို မရွိတာကို အတင္းေကာက္စုၿပီး ရွိေအာင္လုပ္လို႔ ရွိမလာႏိုင္တဲ့ အေကာင္းေတြ က်န္ေနတတ္ပါေသးတယ္။ ေဟာင္းေပမယ့္ ေကာင္းေသးတာမ်ိဳးေပါ့ရွင္။ မေကာင္းတာက တစ္မ်ိဳးပဲရွိတယ္။ “ငါ အဲဒီေလာက္ မနိမ္႕က်ေသးဘူး” လို႔ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ လွည့္စားတဲ့အက်င့္၊ အဲဒါ အထည္ၾကီးပ်က္ဘ၀ရဲ႕ ဆိုးကြက္ပဲလို႔ ကၽြန္မ ယူဆတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းဟာ အတန္းစဥ္အလိုက္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ႏွစ္စာအတြင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသေသခ်ာခ်ာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္၊ သင္ႏိုင္ရင္ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အစီအစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာအိုၾကီးမ်ား ေျပာေလ႕ရွိၾကပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ သင္႐ိုးဟာ ေကာင္းပါတယ္။ လြယ္ကူနီးစပ္တဲ့အေျခခံကေန လက္ေတြ႕အသံုးခ်အဆင့္အထိ စီကာစဥ္ကာ ပညာေပးသြားတာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ သို႔ေသာ္- ဆရာ/ဆရာမေတြခမ်ာ စာသင္ခ်ိန္ ေကာင္းေကာင္းမရၾကရွာပါဘူး။ စာသင္ခ်ိန္မွာ တာ၀န္က် လက္ပတ္ပတ္ၿပီး ေက်ာင္းေစာင့္ရပါတယ္။ အျခား အရည္မရ၊ အဖတ္မရ၊ ဘာမဆိုင္၊ ညာမဆိုင္ အစည္းအေ၀းေတြမွာ ၀တ္စံုျပည့္ တက္ေရာက္ရပါတယ္။ ဟိုစာပိုဒ္ျဖဳတ္၊ ဒီစာပိုဒ္ျဖည့္ဆိုတဲ့ ဘာမဟုတ္၊ ညာမဟုတ္ သင္႐ိုးျပင္ဆင္ခ်က္ေတြ မၾကာခဏေျပာင္းတိုင္း သင္႐ိုးမြမ္းမံသင္တန္း ေျပးတက္ၿပီး ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရသမွ်အခ်ိန္ေလးမွာ သိခ်င္သေလာက္သာ သိသြားပါေစေတာ့ရယ္လို႔ စိတ္ေလွ်ာ့ၿပီး သင္ႏိုင္သမွ်ေလးေတြ အေျပးအလႊားသင္ေပးလိုက္ၾကရပါေတာ့တယ္။ ဒါ – ေစတနာ ဆရာ/ဆရာမမ်ား ၾကံဳၾကရတဲ့ ဒုကၡပါ။

တပည့္ေတြမွာလည္း မ်က္စိသူငယ္၊ နားသူငယ္နဲ႕ မူႀကိဳတက္ပါၿပီဆိုကတည္းက ေက်ာင္းၾကီးမွာသင္မယ့္ စာေတြကို ၾကိဳတင္ သင္ယူက်က္မွတ္ၾကရပါၿပီ။ အဲဒီေလာက္ အေျခခံခိုင္ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား သင္လိုက္ၾကလဲ မသိေပမယ့္ အတန္းၾကီးလာေလ၊ ကိုယ္သင္တဲ့စာနဲ႕ ကိုယ္နဲ႕ အလွမ္းကြာလာေလ ျဖစ္ျဖစ္လာၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ဒီႏွစ္သင္လိုက္တဲ့စာဟာ ေနာက္တစ္ႏွစ္အတြက္ ၾကိဳတင္ သိထားသင့္တဲ့ အေျခခံအခ်က္ေတြဆိုတာ မဟပ္မိသေ႐ြ႕ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ကို ထုတ္သံုးတတ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ကၽြန္မဟာ ပညာေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းက လာသူပါ။ မူလတန္းျပဆရာမ၊ လက္ေထာက္တိုင္းပညာေရးမွဴး (အၿငိမ္းစား)နဲ႕ ပါရဂူဘြဲ႕ရ တကၠသိုလ္ လက္ေထာက္ကထိက ဆိုတာ မိသားစု၀င္ေတြဆိုေတာ့ ပညာေရးေလာက တစ္ခုလံုးနဲ႕ နည္းနည္း နီးစပ္တယ္ေျပာရမွာေပါ့ရွင္၊ (ၾကံဳတုန္း ၾကြားထားမွ  😀 ) ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ကိုယ့္အသိပညာကို အခ်ိန္နဲ႕ ၊ ေငြနဲ႕ လဲတဲ့ Study Guide လုပ္ခဲ့ဖူူးပါတယ္။ စံုၿပီေနာ္။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ သခ်ာၤသင္႐ိုးညႊန္းတမ္းဟာ အင္မတန္ ျပည့္စံုၿပီး အဆင့္မီတဲ့သင္႐ိုးျဖစ္ပါတယ္။ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈကို အလြန္အားေပးတဲ့အတြက္ သခ်ာၤကို အေျခခံတဲ့ ပညာရပ္ေတြကို ဆက္လက္သင္ယူသူမ်ားအားလံုး အျခားအေျခအေနမ်ားမွာ လုိက္မမီဘူးဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္သေလာက္ပါပဲ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အဂၤလိပ္စာ သင္႐ိုးဟာ အခ်ိန္နဲ႕ သိရမယ့္အေၾကာင္းအရာ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ရင္ ကိုက္ညီမႈရွိပါတယ္။ အေျခခံပညာ သင္႐ိုးမွာ ၀ါသနာပါသူမ်ား ျပန္ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ သဒၵါနဲ႕ ေ၀ါဟာရကို တြဲဖက္ေပးသြားတဲ့စနစ္ဟာ ျပည့္စံုမႈ ထုိက္သင့္သေလာက္ရွိပါတယ္။ ေလ့လာစရာ စာေပမ်ားကို ျပဌာန္းတဲ့အခါ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ မညႊန္းတဲ့အတြက္ ထိုက္သင့္သေလာက္လို႔ ေျပာတာပါ။ အမွန္ေတာ့ ေအာက္သက္ေက်သူမ်ား သိၾကပါလိမ့္မယ္။ အခက္အခဲရယ္လို႔ ေျပာစမွတ္တြင္ေလာက္ေအာင္ ကိုယ့္ပညာအခံက မနိမ့္က်ေသးပါဘူး။ ပတ္၀န္းက်င္ေခတ္အေျခအေနနဲ႕ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္တဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြ၊ တြက္ခ်က္မႈစနစ္ေတြသာ ျဖည့္သြင္းလိုက္ရင္ ေခတ္မီဆဲပါ။

စိတ္မေကာင္းစရာတစ္ခုကေတာ့ ျမန္မာသမိုင္းပါ။ အမွန္ကို သိမွ သင္ခန္းစာယူႏိုင္မွာျဖစ္တဲ့ သမိုင္း-ဆိုတာကို အေရာင္ဆိုးတဲ့ သင္ခန္းစာေတြ ထည့္သြင္းလိုက္တဲ့အတြက္ အုတ္အေရာေရာ ေက်ာက္အေရာေရာ သမိုင္းျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံၾကီးသားအထည္ၾကီးပ်က္ဘ၀ကို ပိုၿပီး အားေပးေနသလို ျဖစ္ပါၿပီ။ သင္႐ိုး စီစဥ္ပံု ေကာင္းေသာ္ျငား ထည့္သြင္းတဲ့ သင္ခန္းစာ အမွားမ်ားေၾကာင့္ ေလ့လာသူ စိတ္ဆင္းရဲရပါလိမ့္မယ္။ ဒီဘာသာရပ္မွာ ေသေသခ်ာခ်ာ တန္ဖိုးထားၿပီး ေလ့လာလိုက္စားသူ မက်န္ေတာ့သေလာက္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ခုထိ တင္းခံထားတာကေတာ့ ပထ၀ီ၀င္ဘာသာ လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ စိတ္ပါ၀င္စား သင္ယူမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ ပထ၀ီသင္႐ိုးဟာ (စာရင္းဇယားလိမ္ ကိန္းဂဏန္း မ်ားကလြဲရင္) concept မိတုန္းပါ။ ဆက္လက္ ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ အေျခခံေကာင္းေတြ ရႏိုင္ဆဲပါ။ ေလ့လာသူေပၚမူတည္ပါတယ္။

အဆင့္ျမင့္ပညာေရးဆိုတာက်ေတာ့ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့အတိုင္း ျပန္ေျပာျပပါမယ္။ ပံ့ပိုးမႈ မျဖစ္စေလာက္နဲ႕ က်ပ္တည္းလွတဲ့ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္ၾကားမွာ အေကာင္းဆံုး စီမံခန္႕ခြဲသူေတြ ေပၚထြက္လာေစပါတယ္။ သင္႐ိုးအရဆိုရင္ အခု တိုးတက္ေနတဲ့ နည္းပညာမ်ားအားလံုးရဲ႕ အေျခခံသေဘာတရားမ်ားကို နားလည္ ဆုပ္ကိုင္ႏိုင္ရပါ့မယ္။ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္အရ အဲဒီသင္႐ိုးရဲ႕ အေျခခံသေဘာကို နားလည္႐ံုမွ်သာ ကၽြန္မ တတ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ပိုဆိုးတာက ကၽြန္မ အထူးျပဳယူထားတဲ့ အီလက္ထရြန္းနစ္နဲ႕ ဆက္သြယ္မႈ နည္းပညာဆိုတာ ကမၻာမွာ တုိးတက္မႈအျမန္ဆံုးနည္းပညာထဲမွာ ပါပါတယ္။ သင္ေထာက္ကူပစၥည္း၊ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္မႈ၊ လက္ေတြ႕ခန္း အသံုးျပဳမႈအားနည္းခ်က္ေတြ ရွိတာမွန္ေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ဟာ ကိုယ့္စားရိတ္နဲ႕ကိုယ္ စာအုပ္ရွာ၊ ပစၥည္းစု၊ (က်ဴရွင္တက္တဲ့လူလည္း တက္ၾကတာေပါ့ေလ) သင္ၾကားမႈနည္းစနစ္၊ ေလ့လာမႈနည္းစနစ္မ်ား အမ်ားၾကီး တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ (စာစုက်က္၊ Assignment စုတင္၊ စာၾကည့္တိုက္မွာ စာအုပ္လုငွါး၊ သူမ်ားလုပ္တဲ့ ပေရာဂ်က္မွာ ေယာင္၀ါး၀ါးလိုက္ပါ) ဆိုတဲ့ အေျခခံ နည္းပညာမ်ားအျပင္ အင္တာနက္မွ ေလ့လာစရာ ရွာေဖြျခင္း၊ ကိုယ္သင္ထားသမွ်ကို အေျခခံၿပီး ကိုယ္လိုက္မမီေအာင္ တိုးတက္တီထြင္ထားသမွ် ပါးစပ္အေဟာင္းသား ၾကည့္ျခင္းဆိုတဲ့ အဆင့္ျမင့္ ေလ႔လာမႈနည္းပညာမ်ားပါ တတ္ေျမာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါက အဆင့္ျမင့္ပညာ ေလ့လာမႈပါ။

အဲဒီလို ေကာင္းတဲ့အခ်က္ေလးေတြရွိေနေပမယ့္လည္း ျမန္မာျပည္ ပညာေရးစနစ္ဟာ နာမည္ မေကာင္းရွာပါဘူး။ တကၠသိုလ္ေပါသေလာက္ ပညာေရး အဆင့္ ျမင့္မလာသလို၊ ပါရဂူ မ်ားၿပီး ေတြ႕ရွိမႈေတြလည္း သစ္ မလာပါဘူး။ တံဆိပ္ကပ္ခံထားရတယ္ေလ – အထည္ၾကီးပ်က္ပါ လို႔။ ႏိုင္ငံတကာကို ထြက္သြားလို႔ ပါရဂူ ၂၃ ေယာက္ကို သိပၸံနဲ႕နည္းပညာ၀န္ၾကီးဌာနက တရားစြဲ အေၾကြးေတာင္းတာေလး ျပန္ၾကည့္ၾကည့္ပါ။

Advertisements

6 thoughts on “ျမန္မာကေလးမ်ား၊ အနာဂတ္ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းႏွင့္ စကာၤပူ ေက်ာင္းမ်ား-၁

  1. အစ္မေရ.. ေတာ္ေတာ္ျပည့္ျပည့္စံုစံုတင္ျပထားတာေတြ႕ရတာ ၀မ္းသာ ပါတယ္.. ဆက္ရန္ကိုေမွ်ာ္ေနတယ္…
    ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က တခ်ိန္တုန္းက အာရွရဲ႕ဘာႀကီးညာႀကီး လို႕ေျပာ ေနရတဲ့ အထည္ႀကီးပ်က္စကားေတြေျပာမေနခ်င္ေတာ့ပါဘူး.. ကိုယ္တက္ခဲ့ရတဲ့တကၠသိုလ္ကိုစိတ္နာလို႕…

  2. ေက်းဇူးပါပဲ ကိုေရႊေအာင္ေရ႕……… လာမည္ မၾကာေလာက္ဘူးေတာ့ ထင္ရတာပဲ။ စာေရးေႏွးလြန္းလို႔ပါ။

  3. ေတာ္ေတာ္ေလးကို မွန္တဲ့ အခ်က္ေတြ ဖတ္ရပါတယ္..။ ဆရာေတြအတြက္ အခ်ိန္မရတဲ့ ကိစၥ … သင္ၾကားေရးနဲ ့ မဆိုင္တဲ့ ကိစၥ.. ဟုတ္ပ.. မွန္ပ…။
    အရည္အခ်င္းထက္ အေရအတြက္ကို ဦးစားေပးတဲ့ ကိစၥ…။
    ပါရဂူေတြလား.. ပါရဂူေတြကေတာ့ “ သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္း” ပါပဲ..။ နည္းနည္းေလး အရည္အခ်င္းရိွတဲ့သူေမြးလိုက္.. ျပည္ပကို ထိုးေကၽြးလိုက္.. အင္း.. ဟုတ္ေသးဘူး.. သြားအစားခံလိုက္…။ အင္း ဒီမွာထက္.. ဟိုမွာ အစားခံရတာက ပိုေကာင္းတယ္ထင္ရဲ့..။

  4. မေလးမေရ…. အစားခံရသူမ်ားအေၾကာင္းကို အပိုင္း (၂) အျဖစ္ ေရးထားပါၿပီေနာ္။ ကၽြန္မတို႕ကေတာ့ အ႐ိုးကိုက္ခံေနရတဲ့လူေတြပါ။ ေကာင္းသလားမေမးနဲ႕၊ ေကာင္းမွေကာင္း- ရင္နာဖို႔။

  5. အင္း မႏြယ္က ေတာ္ေတာ္ေလး အေသးစိတ္ေလ့လာထားတယ္န့ဲတူတယ္။ ေကာင္းတာေလးေတြရွိေနေသးေပမယ့္ ပညာရဲ႔သေဘာေတြ ေပ်ာက္ဆံုးေနသလိုပဲဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေသၿပီးရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ေက်ာင္းသားျပန္လုပ္ရမွာကိုေတာင္ ေၾကာက္လာေနၿပီ။ ေသဖို့ေတာင္မေကာင္းေတာ့ဘူး။ ဝမ္းနည္းစြာျဖင့္

  6. ကိုဖိုးၾကယ္ (တာရာမင္းေ၀၀တၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္နဲ႕ မွားေတာ့မလို႔)- သူငယ္ခ်င္းေရ႕။ တို႔မ်ားဆီမွာ လူျပန္ျဖစ္ရမွာေတာ့ မေၾကာက္လိုက္ပါနဲ႕ဦး။ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္သက္၀င္ခြင့္ဟာ တို႔တိုင္းျပည္မွာ အခြင့္အေရးပိုမ်ားပါတယ္။ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ ေနရာေတြမွာ ေပ်ာက္ေသာအရာေတြ ရွာေတြ႕တတ္ပါတယ္။ ေပ်ာက္တာပဲကြာ။ လံုး၀ ပ်က္သုဥ္းသြားၿပီလို႔ေတာ့ မထင္လိုက္ပါနဲ႕ဦး။ အားမေလွ်ာ့ပါနဲ႕ဦး။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s